tisdag

regn

Äntligen kom det!!
Tur att jag kan sätta undan mina regndansarplaner ett tag. Lugnast så för grannarna, dom får titta på mina fina höns ute vid vägen istället.
Tur även för hästarna, då gräset på betet kanske kan få lite ny fart så att vi slipper flytta dem.

Det är så där silvergrått och fint ute igen. Ser några ljusbruna skuggor runt kalvhuset, där korna lagt sig för kvällen. Sommarkvällar är härliga, även när det regnar. Tur man har vett att uppskatta det.

Idag har jag bakat kakor. Citron och ingefärssnittar, kardemummakakor, torplyckor och apelsin- och pistage-skorpor blev det.
Jag har fått en jättefin förtidig födelsedagspresent oxå, en svart fin mortel som tål att man "dunkar" till den. Mot för den jag hade sen innan, som är gjord i keramik. Snygg men ibland ganska opraktisk.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

den nya har ju en ganska snygg design den också :-D
hi hi hi

elin sa...

varför tror du jag skrev dunka...:)