måndag

odjur

Jag avskyr flugor. I natt har jag haft två stycken som tyckt att mitt hår var en utmärkt plats att vara i. Att krypa på armar och ben som sticker utanför täcket verkar också vara en flughobby. Hur många kan dom bli egentligen? Vart kommer dom rackarna ifrån? En mordisk instinkt infinner sig på kvällarna nuförtiden.
Jag har även en kompis som lever farligt i jordgubbslandet. Jordgubbarna börjar att rodna och några har antagit en röd ton, liksom redo att skördas. Förutom ett litet problem det är en liten gnagare som äter halva jordgubbar. God smak har den också för den tar bara de bär som är mogna. Jag undrar vad den där gårdshunden gör om dagarna?? Inte sitt råttfångarjobb i allafall. Han är däremot duktig att hålla skatorna borta från komposten. Han har en väl upptrampad stig runt den. Äggskal och torra brödbitar och ett och annat potatisskal är tydligen viktigare att vakta än mina fina jordgubbar....vi får nog ta och ha en löneförhandling.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag tror att flugorna är scitzo, för man bara ser en men man känner deras andra och tredje Jag krypande på armarna... Eller så är det så enkelt som med en alien, dödar du en, kommer det två nya... Jag tycker vi ska starta flughatarklubben! Tilda var den första att komma med idèn.

elin sa...

jag vill ha medlemsnr ett.