söndag

odling

Snart, snart kan jag äta min första egenodlade tomat. De har antagit en svag orange ton idag. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle kunna sköta om en växthus. Roligt känns det iallafall att jag har lyckats hittills.
Den skumma planta som jag trodde var lavendel (egenhändigt framdriven från frö och utan märkning för jag var helt säker på att jag skulle komma ihåg vad jag gjort och när med dessa små gröna) visade sig vara lakritstagetes. Jag blev ju lite förvånad när blommorna på min lavendel var gulorangea. Så bevandrad är jag när det gäller växter....Iallafall så smakar tagetesen riktigt mycket lakrits, vilket jag inte trodde att den skulle göra. Nu måste jag bara räkna ut vad jag ska göra med den. Glass kanske...eller till lakritskola ... får se vad det blir.

Inga kommentarer: