fredag

svala

Idag flög mamma Svala in i mitt kök och fastnade i köksfönstret. Jag fångade henne med en handduk och hjälpa henne ut. när jag lättade på handduken så låg hon kvar på rygg ett tag innan hon flaxade iväg. Pappa Svala flög runt och lät glad när hon visade av sig igen. Förhoppningsvis så irrar de inte in hit igen. Kanske var det nygräddade lingonkolakakorna som lockade in henne i köket. För några år sedan vid en fel flygning så sket fågeln ner hela tapeten i sovrummet och ovanför köksbordet. Fläckarna i sovrummet är bortmålade och visitkortet ovanför köksbordet blir det innan sommaren är slut, om det går som jag tänkt. Det var en svala den gången också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Your blog is very interesting!
Please, send me the photo of your pc desk and the link of your blog.
I'll publish on my blog!.
Thanks Frank
EMAIL: pcdesktop1@gmail.com

Anonym sa...

Vem är han som kommenterat?
Jag saknar dig och Tilda gråter efter Elvis.