onsdag

färg

Brandgul är ett fränt ord. Det säger man väl inte längre. När jag var liten sa man brandgult om allt som hade en orange ton. Fast å andra sidan så fanns det nog bara grundfärger som blått, rött, gult, grönt, beige osv, möjlligtvis något vinrött i 70-talets rätta anda. Dagens färger har miljoner av namn på varje nyans.
Morgondis och harsyra är färgerna i min hall...karin, fest och blomstervän i köket. Poetiskt och vackert som bara den. Vad tycks om färgerna på kläderna; sjögräs, lejongul, rose, blåbär, bambu, dijongrön och för att inte glömma moccabränd sienna. Ni ser väl färgerna framför er?

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

jag förstår precis hur du ser ut nu... eh... inte... jag har en svart urtvättad tshirt på mig, och ett par svarta byxor, och rosa slippers... Jag tror inte du kan ana hur jag ser ut ;) Men det är vackra namn på färgerna.

Elisabeth sa...

http://www.dynavena.se/