lördag

russrapport

Ibland händer det saker som man inte trott. Inte kunde jag tro att jag skulle bli med russ och dessutom en hel flock med både hingst och fölston. Det känns iallafall roligt och som en rejäl utmaning att göra något bra av detta. Det är ett stort och ärofullt förtroende vi fått av tidigare ägare. Var och tittade till dem för natten nu när det blivit mörkt, det var jättemysigt. Lyckofröken kom och mötte mig och Knubben och Disa stod och dåsade under en asp vid stenröset. Fölungarna var nog lite trötta efter dagens strapatser för de accepterade en omklappning. Najka var fortfarande skeptisk och gick undan, jag lät henne göra det trots att jag velat lossa på grimman. Får nog göra en russblogg för det kommer nog att skrivas mycket om denna lilla skock ponnyer framöver.

1 kommentar:

Camilla sa...

Ja! Russblogg!! Jippi!!! :D