onsdag

ställningstagande

För länge sen gjorde jag ett ställningstagande och anmälde mig till donationstregistret. När jag var på apoteket igår så blev jag påmind då det där fanns fina kort man kunde kryssa i sitt val och förvara i tex plånboken. Hur har jag valt då? Jag har sagt, -Ja, jag donerar mina organ och vävnader efter min död, för transplantation och medicinskt ändamål. Jag har inte gjort några undantag av organ eller vävnader.
www.livsviktigt.se kan man läsa mer och göra sitt ställningstagande.

2 kommentarer:

Nästankusin Erica sa...

*ALLMÄNT UPPROP*
Duktig medmänniska!!!
Detta är något som ALLA borde ta ställning till!!!
Tänk vilken underbar gåva man kan ge någon annan med lite "omfördelning av resurs"!!!

Camilla sa...

Har också ett sånt där donationskort i plånboken. Självklart, tycker jag. Vad ska jag med min kropp till när jag väl är borta?