onsdag

flit

Idag ska jag ha bak- och städdag kryddat med hästhantering. Jag ska göra äppelkakor, då jag fått många och fina äpplen av en god vän som för övrigt kanske är nybliven mamma vid det här laget. Jag ska göra lingonkolakakor som är ljuvligt goda och innehåller fler kalorier än jag nånsin behöver.
Städat ska det bli på toa och i köket. Dessutom ska jag skruva upp fönsterbrädorna och flytta bokhyllan till den nya platsen, bord och stolar till sin nya plats, skänken tíll den andra väggen och hörnskåpet till sitt nya hörn.....
..Flitens lampa lyser över mig...än så länge.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

oj oj oj.... vad sker.... den bacillen har drabbat mig också. Jag ska strax sätta igång här också.. Vi får höras i löpet av dagen och se om vi hinner med en kopp kaffe ilag!!!

Elisabeth sa...

Du fick ju gjort det du planerat. Skönt! :)