måndag

Vem fan bryr sig?

Visste du att i Indien finns det 90 STORA fabriker som producerar läskedryck, till oss bland andra.

Visste du att varje läskfabrik i Indien dagligen använder 1,5 miljoner liter vatten, dricksvatten. 

Visste du att det krävs 9 liter dricksvatten för att producera 1 liter cocacola. 

Visste du att cocacola är billigare att köpa än vatten i Indien.



Det är en av många saker jag lärt mig av Nanny-Maja Anderback ikväll. 
En föreläsning som väckte eftertanke och vilja att göra bättre, åtminstone för mig.

För visst fan bryr vi oss! som hon sa Nanny-Maja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon var och föreläste på våran skola idag också! Och gud vilken fin tjej! Det var galet intressant att lyssna på, och visst fan bryr vi oss? Fast att man kanske inte vill erkänna på nått sätt!

Jag fick mig i alla fall en stooor tankeställare! Och jag tror hon var rolig att lyssna på bara för att hon var i min ålder. Hade det vart en tant på 50+ hade det nog inte varit lika intressant, tyvärr :)

Fint namn hade hon dessutom! ^-^

elin sa...

Hon hade jättefint namn, fast jag hörde en som kallade henne för Nalle-Maja..