lördag

En spion och trav

Det blev ett jädrans liv på Skott som satt ute på snöret. En dam i hatt och med kameran i högsta hugg stod på vår gräsmatta och knäppte kort på huset och en tokskällande hund. Elvis gjorde som gårdshundar gör reste raggen och skällde lite på henne så att hon klev ut i alamunken på andra sidan vägen för att fortsätta sitt fotograferande. Kunde hon så kunde jag och förevigade henne genom köksfönstret.
Mitt på dan drog vi till Hoting eftersom det var premiär för travveckan. På första parkett tittade vi på 10 lopp innan vi drog hemåt. Jag spelade inte bort en krona och inte vann jag en enda. Vi kunde konstatera att Järvsöfaks anlag måste vara starka då vi lätt såg likheten med Herkules i flera hästar som antingen var direkt efter honom eller efter någon av hans söner.
Dagen har avslutats med busridning i skogen. Jätteroligt tyckte både vi och hästarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur fräck får man va?
Jonsson

Gudrun sa...

Är hon intresserad av ett sommarhus? eller är hon bara nyfiken! Kul mé trav!
Jag vill bli hembjuden på go´maten hos dig på semester´n!!!!!!!!!
På onsdag har vi ärende på Flata, bara så du vet! hihihi!
Kram/Moss <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

elin sa...

Klart jag skaå bju på go´maten men på onsdag blir det inte för då kan jag inte :)