tisdag

Medan kaffet svalnar


Det känns som om det vore helg idag. Kanske för att jag jobbat söndag och måndag.
Mina kycklingar som nu börjar att likna tuppar och hönor och går ute på grönbete. Tyvärr tycker dom att krassen och luktärtorna i mina krukor är godare än godast. Jag ska försöka dressera in dom på brännässlor istället om det går. Hönorna är duktiga flugfångare och pickar kvickt fast dom som landar på växthusglaset. Inom en alldeles snar framtid står hönshuset färdigt och då ska ni få se inredningsblogg och kanske höra alla förtjusta utrop när de får se sin nya lya.
Lite hästrapport måste det bli. Jag har inte riktigt vant mig av med russbloggen ännu.
Hur som helst red jag ett dressyrpass på Herkules igår och han var riktigt duktig. Lite rolig är han för han har bestämmt sig för att -Bra-utrop från mig betyder grisnit. Det är ju alltid bra att ha en nödbroms förståss men det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig....
Knubben och jag har börjat jobba med galoppen. Det går inte så bra för han är så travsäker eller så krånglar SI-leden igen för han vill inte gärna galoppera. Kanske är det dags för en check hos Monica. Mylta går i selen och Yra stampar mest runt på preseningen.
Nu ska jag jaga upp Skott som inte varit utanför dörren ännu och gå på en hundprommis i finvädret.

Inga kommentarer: