onsdag

Jobb, hästar och lite annat

Första arbetsveckan är över och det var riktigt roligt att vara tillbaka, förrutom ett trasigt kylskåp som luktade skunk och snabbt åtgärdades.
---
Harry hade kokat fin fjällfisk till middag vilket var jättelänge sen jag åt iallafall. Gjorde som när jag var liten, stampade ihop fisken med päran och smör. Gott!
---
Fint främmande fick vi också minnsann. Camilla och Arvid kom förbi en sväng. Roligt!
---
Alla hästar har fått varsitt minipass också. Dom var duktiga allihopa.
-Herkules, "han som kan själv", har faktiskt börjat förstå och acceptera förhållningarna i kapsonen nu och älgar inte bara över mig.
---
-Lina gick fina volter "för hand" och flyttade riktigt fint på sina bogar utan att bli superstressad.
---
-Yra gick fint ut på volten åt båda hållen i vanlig grimma och långrep. Utan större protester vilket är lite ovanligt för henne.
---
-Mylta gick också bra i sitt lilla longeringspass. Skritt, trav, skritt, halt, skritt, halt osv tränade hon på. Hon är snarlik en tunna nuförtiden.
---
-Knubben gick i kapsonen och gjorde fina öppnor och slutor mest i skritt men även i lite trav. Han försökte även när jag lyckades trycka ner honom i diket för att jag inte såg mig för. Men han gör ju allt jag ber om så han trodde nog att det var som det skulle. Duktiga lilla häst!
---
Harry undrade en kväll vilken häst jag skulle behålla om jag bara fick ha en. Valet var lätt, jag skulle ta Knubben för han är "one of a kind".
Som ni märker är jag lite sugen att skriva om hästarna igen fast det kanske inte är så roligt att läsa om, så det är bara att gilla läget.

3 kommentarer:

camilla sa...

Va? Det är klart att det är roligt att läsa om hästar! Det tycker väl alla? :)

Tack för fika och rolig, "peddagoggi" matning av höns. Arvid var jättetrött när vi kom hem så han höll på att somna i soffan med kvällssmörgåsen i hand.

Monica sa...

Jag har ju saknat hästsnacket =)

Anonym sa...

Såklart man vill höra om hästarna, jag har saknat det.
kram Kicki