onsdag

Sommarens loppisfynd

Jag är släkt med min mor och har nog därför ärvt hennes förmåga att snöa in på bara vissa saker och inte se något annat. Denna sommars loppisbesök har nästan uteslutande resulterat i slevar och skedar. Dom är så fina och verkar vara bra att röra om i syltgrytan med om man ska tolka utseendet på den största. Dyra fynd är det inte heller, 10-20kr stycket. Tro nu inte att jag bara stoppar undan dom i en låda, för faktiskt så används dom nästan dagligen. Jag fortsätter slitaget med grytrörning och kör dom i diskmaskinen för renhet.
Den målade skeden köpte jag igår och det är min första med färg på. Den fick följa med hem eftersom det stod Svaningen på den och initialerna VO. Jag vet inte om jag minns mannen som gjort den men däremot hans fru och det kan ju vara lite kul. Är det så här samlingar börjas tro?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser inte bättre ut;o)
Jonsson

Karolina Sundqvist sa...

Grattis Elin i efterskott :)
Blir roligt att du och moster kommer imorgon!!! Fina skedar du börjat samla på!