tisdag

Det var dumt

Jag tänkte mig inte för när jag gick in på Dollar för att köpa ett par vantar eftersom jag frös om fingrarna.

Rätt snabbt fann jag det jag sökte. På väg till kassan hörde jag två norsktalande kvinnor som tyckte att allt var så billigt och såg hur deras kundvagn var lastad till bredden. Log lite för mig själv och skyndade vidare.

Vid kassan upptäckte jag att det fanns flera norsktalande kvinnor. Ungefär en hel buss.
Kön var lika lång som Eiffeltornet är högt och varenda vagn i kön var proppad med allt som inte går att leva utan. Dukar, godis, plastbyttor, tvål och andra märkliga Dollarprylar jag inte kan beskriva skulle byta hemland.

Jag hamnade sist i busskön, jag menar kassakön.

Alla norska tanter hade handlat för mer än vad de hade i kontantanter och alla norska tanter frågade om det gick att betala med kort och alla norska tanter glömde påsarna och alla norska tanter gick och hämtade grejen dom lagt tillbaka på fel hylla för att dom ångrade sig igen och alla norska tanter tömde godishyllan som var närmast i sin egen vagn.

Jättejättejättelåååånngg tid tog det innan mina tiokronorsvantar var betalda. Men nu har jag nya fina fingervantar med hål på långfingret.

5 kommentarer:

Koola Viola sa...

*skrattar hejdlöst*

Karolina Sundqvist sa...

haha, det var roligt.. haha kanske inte för dig då!

Ktc=KlinisktTräningsCentrum, där vi övar och tränar alla moment på plastdockor, låtsatsarmar och allt möjligt som är påhittat!

Elisabeth sa...

jag fnissar på mig :)

elin sa...

Skrattar bäst som skrattar sist...så skratta på ni ;)

mariell sa...

hahahaha. dom där norskarna... ;)