torsdag

En lugn hemmakväll

Det känns som om det var jättelänge sen jag bara var hemma utan att göra någonting. Denna kväll blev en sådan. H jobbar supersent så det är bara jag som inte gör nåt. Lite skönt faktiskt.
Jag har läst lite och skrivit lite. Fikat och tittat på TV. Alldeles strax tänker jag hoppa i säng och fortsätta läsandet.
Senaste tiden har jag plöjt massor med pocketböcker. Erkännas ska att jag har tre som ligger och vilar halvlästa. Det är såna där som är lite sega men som jag ändå vill avsluta. Det är Den vite mannen skriven av söderhavshövdingen Tuiaviis som gavs ut första gången på 1920-talet. Huset på Arlozorovgatan av Simon Kudrischoff är bok nr 2 och handlar om några grannar i Tel Aviv. Den har fått fin kritik och är helt ok men jag kommer ändå inte till skott att läsa den färdig. Tredje boken som jag började med bara härom veckan är Per Pettersons Ut och stjäla hästar. Jag har bara kommit till sidan 44 och hästarna är redan stulna. Vad ska hända på resterande 221 sidorna undrar jag ju förståss? Kanske ska jag ge mig i kast med en ikväll fast jag har en oläst Åsa Larsson som lockar mera faktiskt. Sov sött.

2 kommentarer:

Koola Viola sa...

Å vad härligt med lugna hemmakvällar och goda böcker nu när höstmörkret börjar komma på allvar. Låter som du har det gott :o)

elin sa...

jamen visst har jag det gott!