fredag

Husmusen............råttan

Vit, stor och tjock med långa tänder och skär svans är storråttan som flyttat in här på Torpet idag. Jag upptäckte henne på jobbet, först såg jag bara en mystisk rörelse mellan pärmarna på mitt skrivbord. Jag blev först lite rädd när hon snodde runt och fräste åt mig men när hon plirade på mig såg jag i pepparkornsögonen att hon var en snäll och söt storråtta som faktiskt bara ville följa med mig hem. Mjuk och fin päls har hon och med en ljuvlig peronlighet som gjorde att hon fick följa med hem på momangen.

Det blev nästan katt-astrof vid första mötet med Piff&puff som faktiskt såg henne som kvällsfika men efter att de båda lekt arga leken ett stund var katten besegrad och sökte sig annat kvällsmål.

Nu ligger Jonsa som hon heter på soffryggen smaskar chokladpraliner och tittar på film med oss andra. Vi trivs med henne.

3 kommentarer:

Nästankusin Erica sa...

Är du ensånnadärdjurhamstrare??? Hur kommer du vara ledig i julhelgen och planerar du kidnappa mig något dagtid(är en ganska frivillig gisslan)!!! Tror att det blir en "tresam" om vi kommer den 22.dra i moralyan!!!

karin sa...

Elin du skojar!!!!! En RÅTTA igen!!!!

Kommer mycket väl ihåg Virgin och den där andra saken!!!! Fär rysningar när jag tänker på svansen deras!!!!

Jonsa är den uppkallad efter nån viss person....äter praliner????

Längtar iaf att se ( på hål)
råttjäkeln.
kram

Anonym sa...

Nä men så trevligt! Å praliner också, jo ja tackar ja! Det är till att bli bortskämd. Den illa skrymmande lappen förtljer att 40 graders tvätt och tumling är ok ;o)

Kycklingmiddag på måndag för 150 riksdaler är beställd till 17.30.

Häls Lill-Jonsa!