söndag

SurElin och skurkäppen

Jag blir sur och grinig i humöret när dammsugare och skurkäpp måste fram, det är det allra tråkigaste och värstaste jag vet!!

Ändå har jag allt som finns i grälla färger av mirakeltrasor, gummihandskar och sprayflaskor som lovar diamantlyster bara jag använder skiten. Det finns inget klimatsmart i min städning inte.

-Men det blir ju så fint och känns så bra sen säger du och försöker muntra upp mig.
-Jamen eller hur? I en halv dag kanske säger jag och blir ännu grinigare.
-Luktar gott gör det ju också säger du.
-Jag gillar hästlukt säger jag och nyser av nåt som pyser ur en illblå flaska.


Försöker komma ihåg Pippis städvisa när jag gnuggar på en oidentifierbar fläck. Hon gnolade väl nåt om att städa varje fredag, eller hur det nu var. Jag blir ännu surare eftersom jag inte kommer ihåg hur det var.

Det jag gillar minst är att städa, så det så.

4 kommentarer:

Koola Viola sa...

Men... det blir ju så fint och känns så bra sen? Luktar gott gör det ju också...?

*skrattar*

Jag avskyr dammsugandet och plockandet och dammandet, men gillar faktiskt själva skurandet. Nytorkade golv och en lätt doft av grönsåpa på trägolven gillar jag. (Och sen är skurandet det sista att göra på min "städa-lista", så när skurandet är färdigt så är jag färdigstädad. Kan ju ha med det att göra också, att jag gillar skurandet. Att det markerar att eländet är över för den här gången.)

karin sa...

Man kan ju inte ha roligt jämt heller! Då vet an ju inte när det är kul.... Äsch, jag håller med det är inte kul att städa. Bara så jäkla skönt efteråt.
puss surelin !
Ma.

Anonym sa...

Städa städa varje fredá å så varje jul. Det tycker jag e kul!! Sjöng Pippi (men inte Elin då...) Vem f-n har sagt att det ska vara roligt??
Stödkram från Jonsa d.ä.

Camilla sa...

SuperSuraStädElin! :)

Alla som sätt årets julkalender förstod på vilket sätt det där passade bra till inlägget... :)