måndag

Fler än tre

Antikrundan på tv har inslag från samlare runt om i landet och det var ett sådant som fick mig att tänka till när jag småfnissade åt han som samlade på citruspressar och hade över 800 stycken. Han sa, att har man mer än tre så är man samlare. Där åkte jag dit, har bara inte sett mig själv som en samlare.
Plåtägg, stenägg, trägg, hönsägg.
Stora och små.
Ägg har jag många av.

Träskedar och slevar.
Tycker att dom är roliga särskilt om dom är lite använda och missfärgade.
Några använder vi vardagen och några ligger och samlar damm i ett fönster.

Kokböcker, mest bakböcker.
Det finns en dryg hyllmeter av den varan.
Jag bläddrar ofta.
Tittar på bilderna, tänker hur det smakar och inspireras.
Går sen och gör eget.

Vad samlar du på?


Upptäcker nu att en ny samling verkar vara på gång. Det står ju förtusan tre äggkoppar i hyllan. Tänkte inte på det.



5 kommentarer:

Camilla sa...

Hästlitteratur, har ett par hyllmeter om man inte räknar hästtidningarna, då blir det mycket mer. Men på senare tid har det inte blivit så mycket av den varan. Men jag avgudar mina hästböcker! :)

karin sa...

Hästarna då???? är inte det en samling också????? fler än tre....
Ma

elin sa...

Jo´rå, det finns fler samlingar i detta hushåll. Vad sägs om 80-tals örhängen, hästlitteratur precis som Camilla, tomhylsor, fina skrivböcker mm. Helt otroligt vilken samlare jag är :)

Karolina Sundqvist sa...

Jag hör nog också till en samlare då.. har fler än 3 av mycket.. exempelvis kaffekoppar (o jag som inte ens dricker kaffe??!) schampooflaskor, ljuslyktor, kakböcker, nagellack och massa annat..

Jag ska nog också göra ett samlar reportage på min blogg någon dag :)

Anonym sa...

Ojojoj, nog samlar man på sig allt. Jag samlar på Gudrun Sjödenkläder;o)Visböcker, och trähästar fast där är det stopp nu om inte en supersnygg springare dyker upp. Vid närmare eftertanke samlar jag på ljusstakar - var kommer dom ifrån allihop och varför kan jag inte göra mig av med dom???