fredag

Fredagkväll igen

Fredagar är jag ledig och det är härligt.

Elvis och jag var ut på en sparktur. Det var världens bästa sparkföre och solen sken. Det gick så fort och lätt längs vägen. Väst i byn bjöds det på en stunds vila, lite surr och polkagrisar.

Mamma hälsade på och vi knäckte en av årets första glassar till kaffet.

Resten av dagen har jag putsat och fejat. Snabeldraken och tvättmaskinen har motionerats flitigt.

Köttbullar och pärstampa i mitt eget sällskap blev det till middag och nu väntar hästarna.

Fredasmys åt alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken hääärlig dag du haft! Vilken energi! Här sitter en livlös klimakterieklump och önskar sig detsamma...
J

Camilla sa...

Det har varit en fantastisk dag! Jag har inte varit ute så mycket själv, tyvärr men de som har varit det har nog haft det väldigt bra!

Torpet och vi. sa...

=)