söndag

Arbetarsöndag

Idag har vi tagit igen det vi inte gjorde igår. Deklarationen är klar och inlämnad, sängkläderna tvättade stallbygget planerat ytterligare en gång och lövhögarna bortforslade.

Medan jag stökade med den tänkta loppisen vi ska ha i sommar spikade Harry ihop ett liggbord för hundarna att ligga och sola på i hundgården. Mitt "göra" var dammigt och plockigt, men det blir nog bra tíds nog. När vi flyttade bestämde jag mig för att inte packa upp saker jag inte tycker om eller inte vill ha av annan anledning och det blev många kartonger med diverse jox.

Ett roligt besök av Moa förgyllde och gav anledning till kafferast och struntprat. Russhagen kom nästan på plats medan jag lagade middag och nån gång under veckan flyttar dom hem på Torpet. Det blir härligt att få ha dom inpå knutarna.

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Vad ni är duktiga Elin och Harry!
Loppis??!! Ska du ha loppis i sommar?? Dit måste jag.
Tack för en mysig sista april kväll, brasan brann fint trots spöregn. Kram/Moss

elin sa...

Japp,vi ska ha loppis, hur och när har vi inte riktigt bestämt.