söndag

söndagstur

Har ridit en tur runt berget i det fina höstvädret i sällskap med ett annat stallekipage. Söndagförmiddag är en härlig tid att rida på för man är nästan ensam på vägarna. Indy var seg och lugn som en filbunke men det kan bero på att han har lite ont i bakbenen. Vi gick inte vägen hela tiden för det blir ju tråkigt utan red en bit i skogen så att dom fick lyfta lite på fötterna. Längs stigarna märks det att min en och förtioåttas ponny är liiiite högre, jag får ducka ganska ofta för kvistar och grenar.
Hade en svag tanke när Indy pustade sig upp för en backe att man kanske skulle börja jogga lite själv också, men som någon annan klok människa sa; om jag nån gång ser en leende joggare ska jag överväga saken....
Om någon vill veta vad jag bakade häromdagen så blev det en vanlig hederlig kardemummakaka, en paj med hallon och aprikoser i yoghurtjox och plommonmarmelad med citron och pinjenötter. Godast blev marmeladen.

Inga kommentarer: