fredag

Tuppgryta nästa...

Tupparna har börjat tävlingsgala. En är bättre än dom andra och han har bevisat det sen tidig morgon.
Vi börjar kunna skilja dom åt nu. En höna är stor och tjock och har bara tid att leta godsaker, en annan ser lite ut som en duva och hoppar fram till oss lägger huvudet på sne och stirrar uppfodrande, har ingen aning om vad hon vill faktiskt. Sen finns det en som bara springer runt i högsta fart och jagar flugor dagarna i ände. Det är jätteroligt med hönor. Jag måste införskaffa en hönsbok så jag får lära mig lite mera. Nån gång under dagen ska jag åka och hämta hem badsand inför vintern så att fjädrarna hålls putsade och fina på de små liven.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Elin! Du är nog en riktig hönsmamma du;o)
Grattis på namnsdagen!
Jonsson

elin sa...

Tack, jag visste inte ens att jag hade det, namnsdag alltså.

Koola Viola sa...

Pst! Får jag tipsa dig om "hönsbibeln", Boken "Höns" av Karin Neuschütz. Toppenbok som innehåller allt som är värt att veta om fjäderbollar :o)

Mysig blogg du har :o)