måndag

Jag och mina väderben

Ibland när jag har lite att göra googlar jag i bildsöket olika ord för att se vad som kommer upp. Idag roade jag mig med ord om minusgrader eftersom jag fryser som en stövare och den molande benvärken finns som en ständig påminnare om att det är för kallt.

Ordet köld poppar upp på skärmen, mest bilder med temat Midvinternattens köld är hård. Bytte ord och skrev kyla istället, helt plötsligt fanns det mångamånga nakna flickor på bilderna. Konstigt tänkte jag, vad har bikinibrudar med kyla att göra liksom? Till slut kom jag på det, tänk att det kan finnas så många nakna flickor som heter Kyla.

Hur som helst tycker jag att det är kallt som fan och mina ben värker konstant. Lederna i min kropp gnisslar och är osamarbetsvilliga trots ylleunderställ och tjocksockar. De 7 minusgraderna igår ingav ju hopp om lagomt med kallgrader. Måtte inte -37 komma hit som vissa delar av Sverige hotas med. Fast å andra sidan känns det inte så i mina väderben.

Inga kommentarer: